28 feb. 2011

Att man aldrig lär sig!

Nu har jag nästan slut på snus igen. Jag hade visst fått för mig att jag hade ganska många dosor kvar. Men sen i helgen upptäckte jag att så var visst inte fallet. Så i lördags beställde jag ett par stockar. Problemet med att beställa på helgen är ju att det tar så himla lång tid innnan det kommer fram.
Således: en full dosa + en dosa med 3 snusar + beräknad ankomst av beställt snus 3 mars = hej nikotintuggummi och humörsvängningar.

Man kan ju tycka att när man har bott utomlands i 7 år, eller vad det nu år, sa borde man ha lärt sig att beställa sitt snus i god tid. Inte jag dock, det här händer mig nästan varje gång.
Jag kanske har utvecklat nåt nytt sorts beroende? Den där underbara känslan när man äntligen får lägga in en snus efter ett par dagar av abstinensbesvär, rationering och nikotintuggumin (varav de starkaste är endast 4mg). Det är ju nästan som nån slags extremsport.
I think I'm on to something!

Inga kommentarer: